design team member luzifi. Look at www.luzifi.com

zondag 30 januari 2011

Pechweek......

De afgelopen week was letterlijk en figuurlijk een enorme pechweek!
Björn kreeg ontzettende keelpijn en eindigde ziek met een antibioticakuur. Ingmar idem dito en tot overmate van ramp ook nog een operatie aan zijn grote teen.....en een bekeuring van 20 euro, omdat hij zo'n zere teen had en op een stukje fietste, waar het dus niet mocht! Nu....die teen was dus echt geen "overbodige luxe", want anders word je niet geopereerd door twee dokters, toch?
Die bekeuring ga ik dus aanvechten als "ie" binnen komt! Reken daar maar op!
Toen werd ik zelf ook weer geveld door de griep....
Het ergste lijden mijn longen onder deze fratsen. Ben dus maar weer helemaal aan de antibiotica en mag dinsdag gelukkig naar de longafdeling. We zien wel weer.
Maar..............
DAT WAS NOG NIET ALLES!!!!
Gisterochtend zat Peter in bad en ik hing wat achter de computer om de post door te nemen (oa roosterwijzingingen van het KDC, enz.)
In een keer.....PLOEP! Alles dood en uit! Peter riep: "Heee, Jen!? Doe ff eeen rondje stoppenkast, wil je? Het licht valt hier uit!"
Zo gezegd, zo gedaan....
Alles gecheckt en geprobeerd met die schuifknopjes omhoog en omlaag....
Vreemde was: het ene helft van het huis had nog stroom (koelkast en waterkoker, oa.), maar de verwarming ging wel uit!!!
BRRRRRRRR......En dan voel je de temperatuur snel dalen! Vooral met dit weer! Ik vertelde Peter over dit euvel en jawel: stoere man kwam brommend uit bad, dat kleine vrouwtjes ook echt nergens verstand van hebben, ha, ha...Druipend van het badwater stond hij bloot en koud wat te morrelen en moest toch ook echt tot de conclusie komen, dat kleine vrouwtje gelijk had! We konden niets anders doen dan het noodnummer bellen. Dat deden we en jawel......de wijk aan de Uitwierderweg was verstoken van elektra.....
De monteur was al onderweg, aldus de telefonist.
Dat duurde natuurlijk ook nog even en binnen een uur had ik het halve nutsbedrijf over de vloer! Want....wat dachten ze? Dat de aansluiting in onze tuin zou zitten, maar daar kwam de meetmeester wel even voor. In ieder geval zou het de hele dag duren (hoopten ze!) en een van ons moest thuis blijven of weg gaan, maar deuren open en nummer achterlaten.
Tja...die zieke kids...., die koude hond (ha, ha) met zijn korte haartjes..
Peter bracht de kids naar oma (want er was geen warm water meer) om Björn daar te wassen. Toen kwam hij terug. Dus bleven wij twee stoer thuis....
Ik in het hoekje van de keuken, waarvan ik dacht, dat het daar vast en zeker het langste warm zou blijven... Met van die halve vingerhandschoentjes aan, deken om mijn benen en drie dikke fleecetruien over elkaar.... Het was spannend, dat wel, want wat zou er allemaal gebeuren? En stel, dat je geen elektra meer krijgt, die dag?
Bevriezen dan je leidingen? Je koelkast-inhoud? Alles in de vriesvakjes hang ik zo in de bomen bij deze vrieskou, maar je melk?
Tegen een uur kwamen drie mannen met het NIEUWS: er moet gegraven worden en jullie tuin gaat om! AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn mooie lavendel, mijn kerstrozen in knop!!!! Mijn TUIN???
He, ja...ik weet het wel...het is maar een tuin, maar ik hou van mijn bloemen, mijn plantjes, mijn bolletjes....Ik heb ze met zoveel liefde gepoot....Mijn vader's plant.....Die al twintig jaar verder leeft zonder pa....Niet meer te redden. Slik...niet aan denken....
De wijk moet weer stroom en wij ook weer warmte. Peter zijn neus is ijskoud. De mijne niet. IK heb meer dan 38 graden koorts. Ben dan weer heel erg koud, dan weer warm, maar we blijven op onze post. Te meer, omdat ik zaken wil doen! Dit gebeurt buiten onze schuld om, dus bij wie kan ik verhaal halen en de eventuele schade deponeren?
Ik krijg een speciaal nummer. Internet en dan schade claims en dan dit nummer melden, dan weet het giga bedrijf welke locatie enz. het was. Ook maken de heren foto's en adviseren ons dit ook te doen.
En dan komt PLUK! PLUK MET ZIJN KRAANWAGENTJE! Met een hoop stoottroepen, die met een schop en ander tuinmateriaal de brievenbus en alles uit de grond plukken. Maar ik moet zeggen: het ging met beleid! Bedankt hiervoor, mannen! En daar gingen de planten: de buxussen, de lavendel, de honderden sneeuwklokjes, de prachtige Helleborissen en noem maar op.
Maar tenslotte....het werd al schemerig....daar kwamen de mannen weer bij ons binnen en sluetelden nog wat aan onze meterkast en voila!
Er was weer warmte en licht!
De kaarsjes konden weer uit (die had ik ook aangedaan in de hoop, dat ze wat warmte zouden geven!) en toen moesten we het Kinderdagverblijf nog controleren en gelukkig deed daar ook alles weer.
De schade is beperkt gebleven tot wat planten. En ik moet zeggen: onze hele oprit lag vol tuinaarde, maar alles is weer netjes opgeruimd!
Dikke pluim voor deze mensen, die in koude dagen ploeteren om andere mensen weer van alle gemakken te voorzien. Het rotste vond ik, dat ik ze geen kopje soep kon geven of een bakkie.....
We hadden zelf niets, behalve de koude melk enz.
Nou ja...
We hebben het weer overleefd!
Fijne zondag, groetjes, Jen.

6 opmerkingen:

Riet zei

Wat een verhaal Jenny,jij kan wel een boek gaan schrijven.
Jeetje,zonder stroom dat is erg hoor,en zo koud.
Je gaat gewoon je dag beginnen,maar alsje zo iets overkomt,dan weet je pas ,wat je niet meer heb en kan.
Sterkte met de zieken allemaal.
En kijk jij maar vooral uit met je longen.
Wat heb je weer prachtige doosje en kokers staan,super papier en details.
Ik zit nu helemaal in de lappenmand,sinds donderdag avond heb ik steeds een prikkelend gevoel in me rechterbeen,en nu tot me middel voel ik niks meer.
Morgen gauw de dokter bellen,kan nu wel gaan,maar dan moet ik naar Vlissingen en dat wil ik niet,daar hebben ze me zo verpest.
Morgen naar Goes,hoop dat ik niet moet blijven,bah niks aan.

Liefs knuffel Riet.xxx

scrappy jen d zei

Lieve Riet,
Zoals je al schrijft....in de kou is drie keer niets, maar ook daarna waardeer je alles weer des te meer, he?
Ik hoop, dat ze je in Goed beter zullen behandelen!
Heel veel sterkte en dank voor je lieve woorden,
grote knuffel en alle sterkte van de wereld gewenst,
Jen.

Splashes of Pink and Mint zei

Ach lieve schat, wat een ellende allemaal! Daar ging je mooie tuin.....! Gelukkig is alles weer geregeld, maar zijn de zieken inmiddels ook weer een beetje opgeknapt?
Nou, ik wens je veel sterkte met alles en een hele goede en gezonde week (mét stroom!)!!!!!
Lieve groetjes Elly

scrappy jen d zei

tiomLieve Elly,
Ingmar gaat gelukkig weer naar school en heeft weinig last meer van de griep en teen. Gelukkig maar!
Björn kampt nog met slikproblemen, maar dat zal ook wel weer over gaan. Moeders gaat zo naar school....
Vraag niet hoe, maar ik ga het wel proberen.
Dank je voor je lieve comment! Jij ook een fijne week en hopelijk blijven jullie vrij van dit soort geintjes, ha, ha.
Lieve groetjes, Jen.

stieneke zei

Hallo Jenny,
Wat een verhaal meis, ziek zijn, geen stroom en de tuin overhoop. Veel sterkte met alles en de groetjes aan de mannen. Stieneke.

scrappy jen d zei

Hallo Stieneke,
Ook jij bedankt voor je lieve comment!
Het gaat allemaal weer, hoor! En ach....ook de tuin komt weer in orde! We gaan gewoon weer uit van het positieve, toch?
Groetjes,
Jen.