design team member luzifi. Look at www.luzifi.com

zaterdag 30 juli 2011

Boekje over de zeehonden met My Minds Eye van Luzifi.

Van Luzifi ontving ik enige tijd geleden de nieuwste papierlijnen van My Minds Eye.
Ik had er al het een en het ander van gemaakt, maar van de restjes maakte ik dit zeehondenboekje: de voorkant doet misschien denken aan een cupcake feestje of een verjaardag, maar hierover had ik hele andere gedachten.
Voor mij is het namelijk een HAPPY DAY wanneer een huilertje geadopteerd kan worden en een naam krijgt. Ook een HAPPY DAY wanneer een huilertje gered en opgelapt wordt in de Zeehondencreche Lenie 't Hart te Pieterburen. Onze kleine school rende 1000 euro bijeen en zo adopteerden wij 5 juli twee huilertjes, genaamd Diderik en Alicia. Van de quarantaine gaan de diertjes na verloop van tijd naar een klein zwembad met warmtelampen en leren hier zelfstandig eten. Dan gaan ze naar het grotere zwembad, waar ze kunnen zonnen en helemaal zelf hun vis uit het water moeten halen. Dan is er de grote dag waarop de dieren terug kunnen naar de zee! En dat is natuurlijk een hele HAPPY DAY!
Hier dus een boekje over mijn geliefde zeehondjes!
Want iedere mijlpaal, die deze dieren behalen in hun leven in het zeehondenziekenhuis is voor mij een HAPPY DAY! De cupcakes staan voor mij in dit boekje als de verse visjes, die de zeehonden eten!
Fijne dag, Jen.

This book is a happy book about the seals.
The small babyseals are called cryers. These cryers can loose there mommy during heavy sea storms or when they get scared by boats.
In Pieterburen (a small village in the north of The Netherlands) is a real seal hospital, called "Zeehondencreche Lenie 't Hart Pieterburen".
Here professionals and volenteers take very good care of the ill and small seals. The baby's get a special treatment with meds and the vet will be there day and night. They nurse the animals terrific! After a while they learn the seals how to eat and how to catch fish, so they can survive when they go back to the sea.
All these things make my day, so these stadia are all HAPPY DAY'S to me.
The cupcakes in this book are to me the fishes the seals do eat and the HAPPY DAY to me is the day the seals go back to sea! Grown up, strong, without illness and happy playing with each other!
Have a HAPPY DAY yourself,
Jen.

Geen opmerkingen: