design team member luzifi. Look at www.luzifi.com

zondag 11 november 2007

Forty years ago....

Deze foto is van 40 jaren geleden en jawel! Toen hadden we strenge winters: mijn vader moest overdag ijs in de haven breken en in de nachtelijke uren werd hij opgehaald door de grote gele strooiwagen, die de wegen moest bewerken met zout en met de grote schuivers aan de voorkant van de wagen het sneeuw aan de kant schoof, zodat de wegen enigszins bereden konden worden. Dat waren nog eens tijden! Iedere avond verplicht het LEVERTRAAN-ritueel (getsie!!!) en op mijn slaapkamertje de ijsbloemen DIK-DIK op het raam! Het flatje werd verwarmd door een kolenkachel! Ik zie mijn vader 's ochtends voor dag en voor dauw nog de asla legen en de kachel opnieuw aan maken. Ik ging er dan voor liggen te tekenen of met mijn knoopjes spelen totdat ik "kachelbenen"kreeg en mijn moeder mij sommeerde er weg te komen. BRRRRRR!
Hier echter vijf vrolijke kinderen, die zich de hele dag in de sneeuw vermaakten! Allemaal flatbewonertjes en we waren de beste vrienden, die je je maar voor kon stellen. De foto is met verf bewerkt langs de randen. De drie grote snowflakes zijn uitgestanst met de sizzix. Ster-eyelets als hart. Verder een snowman-rub on, vijf witte kerstboom-eyelets, wat clips, die met Sakura gelpennen zijn versierd, wat rub ons in de vorm van snowflakes, wat tekst, een houten sneeuwmannetje met een embellishment met de tekst US, een papieren hart en een klapboekje met scharniertjes, waaronder een hidden journaling.

Geen opmerkingen: