design team member luzifi. Look at www.luzifi.com

zondag 19 oktober 2008

My old goodies......


Net als Elly ben ik ook helemaal weg van het Brocante. Ook de Amerikaanse countrie-stijl is helemaal aan mij besteed. Zo heb ik al heel wat ouwe spulletjes verzameld! Het eendje is nog uit mijn eigen kindertijd! Hier heb ik dus 45 jaar geleden echt mee gespeeld! De Bambi-hertjes en het porseleinen bakje met konijn kreeg ik ooit van mijn oma.

Het popje heb ik ooit eens gemaakt van koud porselein! Hiervan had ik nog nooit gehoord! Maar ik vond het erg leuk te doen en ik wil er vandaag weer eens mee beginnen, want ik kocht natuurlijk (!!!) de spullen, ha, ha...Het ligt al wel vijf jaar werkloos in de kast! Ik hoop, dat het porselein nog goed is, want ik wil roosjes maken! Hoe kan het ook anders???
De kruidenpotjes mocht ik van mijn oud-tante hebben. Ze zijn me erg dierbaar, want ik kwam graag bij haar!







Ook de kleine peper- en zoutvaatjes zijn van oud-tante geweest.

Hier een taartplateau en een wijn-onderzetter. Die kocht ik ooit eens in Amerika.







Hier het tinnen serviesje van mijn voorouders. En mijn eigen leesplankje met de lettertjes nog in het originele doosje.....
Jawel...de gewone AAP-NOOT en MIES en ik heb er uitstekend mee leren lezen!
Als ik nu- als leerkracht- zie HOE SLECHT ER TEGENWOORDIG GELEZEN wordt!!!!
De groene gebaksschoteltjes scoorde ik ooit in Canada en de kopjes zijn van mijn over-oma geweest.



De Heineken-onderzetters zijn ook oud, maar ik denk zo jaren vijftig. Wel leuk....Bij de kringloopwinkel voor 25 eurocent.





Hier wat oude dekschalen en een TURKEY-PLATE uit Amerika. En een visschaal met vis-schep. Natuurlijk heb ik de zelfgehaakte kleedjes ook maar weer eens van stal gehaald. Gelukkig had ik ze bewaard, want mijn moeder en oma hebben ze nog gehaakt!
Jullie zullen ongetwijfeld de zand, zeep en soda wel herkennen, alsmede de koffiemolen. Deze kreeg ik van een andere oud-tante, die mij ook zeer lief was. En zo stond ik even stil bij al die mooie, oude spulletjes, waar ik zo blij mee ben, omdat ze mij uit liefde gegeven zijn door schatten van mensen. Geheel geïnspireerd door Elly!
Dank je, Elly....
Je hebt geen idee hoe je mij weer op allerlei leuke ideetjes hebt gebracht!
Jen.


































2 opmerkingen:

Splashes of Pink and Mint zei

Wat een prachtige spulletjes!!!! En helemaal leuk dat het eigenlijk allemaal uit de familie komt! Ik vind alles even leuk, het serviesgoed, de kruidenpotjes, maar natuurlijk ook het schattige hertje! Nou ja, ik vind eigenlijk alles even leuk!!!! Fijn dat je wat inspiratie door m'n blog hebt gekregen en weer wat dingetjes te voorschijn gehaald hebt, toch zonde om in de kast te laten staan!
En het leukste van alles is toch wel dat het je huis nou net dat beetje extra geeft! Geniet van al je mooie spulletjes!!!!!

atelierlemlem zei

Hoi! Wat leuk dat je mijn blog ontdekte, nu kan ik de jouwe ook volgen! Je hebt een heleboel mooie spullen hoor...zo te zien ben jij al net zo'n 'hamster' als mij...
Ik ken een kleuterjuf die verhuist is naar Delfzijl, misschien ken je haar wel, oorspronkelijk kwam ze uit Heerenveen..ik ben alleen haar naam vergeten! Dat ga ik opzoeken..
Ik ga je blog nog even verder lezen, dat kleine koffertje met die pasfoto's is echt super!!