design team member luzifi. Look at www.luzifi.com

vrijdag 17 augustus 2007

Die goeie oude tijd.

Die goeie ouwe tijd, die inderdaad nog helemaal niet zo slecht was, toch?
Ja, ok...Ik kan ook niet meer zonder de computer en zonder mijn mobieltje,m'n autootje en de rest.
Maar toch.....
Al ben ik nog maar 46 jaar.....
Ik denk bij het zien wel terug aan die ongecompliceerde en gezellige tijd: opa's en oma's waren er nog, de familie was groot en gezellig met ouderwetse bruiloften en partijen, waar ik op de tafel mocht dansen en zingen, waar je soms een patatje van 10 of 15 centen mocht kopen bij de rijdende frietkraam.....
Waar de Nederlandse zomers mooi en stabiel waren en we de hele zomer in het prachtige buitenzwembad van Delfzijl bivakeerden. Mijn vader kwam tussen de middag vanuit de haven er naar toe om te lunchen en ik van school! En dan om half 4 direkt weer naar het zwembad, waar mijn moeder met de buurvrouwen dus de hele dag vertoefde! Heerlijke tijden. En dan soms naar het strand: schelpjes zoeken, garnaaltjes vangen en kinkhoorns zoeken (alikruiken).
Dan werden ze gekookt en met een veiligheidsspeld trokken we dan het gekookte slakje uit het hoorntje.....Wat een lekkernij! Kinkhoorns zuik'n en mit'n verzekernspelle eet'n.
Nou, da's dus echt Gronings, ha, ha.

Geen opmerkingen: